Saturday, March 29, 2008

__ ^_- i'm in UkM....finally

buhsan n penat duduk kat UM tue
rase macam tanak jer tengok meje study aku tu...........
hampeh sangat, kene wat keje, nk kene submit isnin.......ade test lagi khamis......rabu ade pesta Ko-K......
uhuuuuuuuuuuuuks....
macam nk nangis jerk lau ingat kat keje2 yang berlambak n bertimbun2 tue



THESIS..................
harap sangat ok
takoot lau tak lepas
supervisor aku tu macam sayang amer jerk...........
tapi salah aku la jugak sebab antar progress lambat kat die.............
waaaaaaaaaaaaaaaaaaa,
macam tade hati lak nk sambung blaja lau gini

Thursday, March 27, 2008

Wednesday, March 26, 2008

(^_-) nikky penat dengan kehidupan ketika ini.....

nikky,
hari ni aku buat sesuatu yang amat teruk.......uhuks...td ingat nk writing thesis banyak la sikit tapi tertido sampai ptg laks...
tarian memenatkan ak.......pastu, paling tak best terlepas magrib......sok kene la bawak telekong sendiri smayg kat surau sebelah................
penat....otak pn tak leh pk ngn betul.............
AWAK...........bagila saye kekuatan dalam menghabiskan degree ni..........

Tuesday, March 25, 2008

Lecturer yg disayangi......la la la la

  1. Dr. N =lectr merangkap supervisor,kdg2 ok, kdg2 menyakitkan hati......uhukzz...tak bek kutuk2 lectr ....
  2. Prof. P. A = waste of waste la la la la........mls dah nk layan die, byk lak songeh die........
  3. Dr. G = have a nice smile......eheks.....tp bg byk sgt la asgmen.........every week lak tu....mcm nk muntah2...kalah dak skolah kene wat homework.......(^_-)
  4. Prof. Z = tatau laks.......tp blaja ngn die best!!!! pndai nyanyi laks tue...hehehehe....'bara' alwayz in my mind
  5. Prof . H = not really know him..................even tak penah blaja ngn die
  6. Dr. roy = hots!!! but horror bile berdepan dengan die........lau die senyum atau ketawa, bahagia sgt rase.........
  7. Cik. F = baik hati, tapi kuat mengkritik gak la.........tp byk bg semangat...nice Cik. F
  8. Dr. AZ = blaja best.....tp......susah giler nk score paper die..........arghhhhhhh...aku dapt D tau paper die.....
  9. Prof. Rad = baik, pemurah tp nk korek exam Q susah beb.........tp best blaja ngn die
  10. Dr. IBM = huuuuuuuuuuuuuuuuuh....horror la die tu....tp paper die senang score lau byk student...lgpon soalan OBJEKTIF..........la la la la
  11. ermmmmmmmmmmmm.....sape lagi lectrr SpaS???????? lupe la.........



~~ spAs nitez vaXX ~~

spasian Best!!!!
luv you all......
hopefully we'll keep in touch.............
spaSian vaXXX

Monday, March 24, 2008

"Sayang, Abang minta izin untuk nikahsorang lagi,"Aliyah yang sedang melipat kain,terdiam seketika. Mungkin terkedu.Adakah pendengarannya kian kaburlantaran usianya yang kian beranjak.Adakah dialog tadi hanya dilafazkan didalam TV, sementelah TV juga dipasang.Tapi, ahh bukanlah. TV sedangmenayangkan iklan Sunsilk, mustahilsudah ada siri baru iklan Sunsilk? Diamenghela nafas panjang. Dia memandangsekali imbas wajah Asraf Mukmin,kemudian tersenyum.Meletakkan kain yang telah siapdilipat di tepi, bangun lantas menujuke dapur. Langkahnya diatur tenang.Segelas air sejuk diteguk perlahan.Kemudian dia ke bilik Balqis,Sumayyah, Fatimah. Rutin hariannya,mencium puteri-puterinya sebelum diamasuk tidur. Dahulu, semasa puterinyakecil lagi, rutin itu dilakukan dengansuaminya.

Kini, anak-anak kianberanjak remaja. Kemudian, diamenjenguk bilik putera bujangnya yangberdua, si kembar, Solehin danFarihin.Pengabisannya dia kembali kepada suaminya. Asraf Mukmin hanya diam,membatu diri. Dia amat mengenaliisterinya. Jodoh yang diatur keluargahampir 16 tahun yang lepasmenghadiahkan dia sebuah keluarga yang bahagia, Aliyah adalah ikon isterisolehah. Namun, kehadiran Qistina,gadis genit yang menjawat jawatanpembantu tadbir kesetiausahaan dijabatannya benar-benar membuatkan dialemah."Kau mampu Asraf, dengan gaji kau, akurasa kau mampu untuk beri makan 2keluarga," sokongan Hanif, teman sepejabat menguatkan lagi hujah apabila dia berdepan dengan Aliyah.

" Abang Asraf, Qis tak kisah. Qissanggup bermadu jika itu yangditakdirkan. Bimbinglah Qis, Qisperlukan seseorang yang mampu memimpin Qis," masih terngiang-ngiang bicaralunak Qis.Akhir-akhir ini, panas rasanyapunggung dia di rumah. Pagi-pagi,selesai solat subuh, cepat-cepat dia bersiap untuk ke pejabat. Tidak seperti kelaziman, dia akan bersarapan berjemaah bersama isteri dan anak-anak.Aduhai, penangan Qis gadis kelahiran Bumi Kenyalang benar-benar menjerathatinya.

" Abang , Aliyah setuju denganpermintaan Abg. Tapi, Aliyah nak berjumpa dengan wanita tu," Lembut dan tenang sayup-sayup suara isterinya.Dia tahu, Aliyah bukan seorang yang panas baran. Aliyah terlalu sempurna,baik tetapi ahh hatinya kini sedang mengilai wanita yang jauh lebih muda."Bawa dia ke sini, tinggalkan dia bersama Aliyah selama 1 hari saja,boleh?" pelik benar permintaan isterinya.Hendak dipengapakan apakah buahhatinya itu? Namun, tanpa sedar diamenganguk, tanda setuju. Sebab, diayakin isterinya tidak akan melakukan perkara yang bukan-bukan.Dan hakikatnya dia seharusnya bersyukur. Terlalu bersyukur. Kalaulah isterinya itu wanita lain, alamatnya perang dunia meletus lah jawabnya.Melayanglah periuk belanga.

Ehhh, itu zaman dulu-dulu. Zaman sekarang ni,isteri-isteri lebih bijak. Teringatdia kisah seorang tentera yangdisimbah dengan asid, gara-gara menyuarakan keinginan untuk menambah cawangan lagi satu. Kecacatan seumurhidup diterima sebagai hadiah sebuahperkahwinan yang tidak sempat dilangsungkan. Dan dia, hanya senyuman daripada Aliyah.

"Apa, nak suruh Qis jumpa dengan isteri Abg," terjegil bulat mata Qisyang berwarna hijau."Kak Aliyah yang minta," masih lembut dia memujuk Qis."Biar betul, apa dia nak buat dengan Qis?""Takutlah Qis, silap haribulan diabunuh Qis!" terkejut Asraf Mukmin."Percayalah Qis, Aliyah bukan macam tu orangnya. Abg dah lama hidup dengannya. Abg faham,"Qistina mengalih pandangannya. Mahu apakah bakal madunya berjumpa dengannya? Dia sering disogokkandengan pelbagai cerita isteri pertamamembuli isteri kedua. Heh, ini Qistinalah. Jangan haraplah jika nak membuliaku. Desis hati kecil Qistina.

Hari ini genap seminggu Qistinabercuti seminggu. Seminggu jugalah diamerindu. Puas dicuba untuk menghubungiQistina, namun tidak berjaya.Rakan serumah menyatakan mereka sendiri tidak mengetahui ke mana Qistina pergi. Genap seminggu juga peristiwa dia menghantar Qistina untukditemuduga oleh Aliyah. Sedangkan dia diminta oleh Aliyah bermunajat diMasjid Putra. Di masjid itu, hatinya benar-benar terusik. Sekian lamanya dia tidak menyibukkan dirinya dengan aktiviti keagamaan di masjid Putra.Dulu, sebelum dia mengenali Qistina,saban malam dia akan bersama denganAliyah serta anak-anaknya, berjemaahdengan kariah masjid. Kemudian menghadiri majlis kuliah agama.Membaca AlQuran secara bertaranum ituadalah kesukaannya. Namun, lenggokQistina melalaikannya. Haruman Qistina memudarkan bacaan taranumnya. Hatinyabenar-benar sunyi. Sunyi dengan tasbih, tasmid yang sering dilagukan.

Seharian di Masjid Putra, dia cubamencari dirinya, Asraf Mukmin yangdulu. Asraf Mukmin anak Imam KampungSeputih. Asraf Mukmin yang asyik dengan berzanji. Menitis air matanya.Hatinya masih tertanya-tanya, apakah yang telah terjadi pada hari itu.Aliyah menunaikan tanggungjawabnyaseperti biasa. Tiada kurangnya layananAliyah. Mulutnya seolah-olah terkunci untuk bertanya hal calon madu Aliyah.

Tit tit... sms menjengah masuk kekantung inbox hensetnya."Qis minta maaf. Qis bukan pilihan terbaik utk Abg jadikan isteri. Qistidak sehebat kak Aliyah. Qis perlu jadikan diri Qis sehebatnya utk bersama Abg," Dibawah hensetnya, ada sekeping sampul besar.
"Kepada:Asraf Mukmin,Suami yang tersayang...Asraf Mukmin diburu kehairanan. Sampulberwarna cokelat yang hampir saizdengan A4 itu dibuka perlahan.Dengan Nama Allah Yang Maha PemurahLagi Maha Pengasihani,Salam sejahtera buat suami yangtercinta, moga redhaNya sentiasamengiringi jejak langkahmu.
Abg yang dikasihi,Genap seminggu sesi temuduga yangAliyah jalankan pada Qistina. Terimakasih kerana Abg membawakan Aliyahseorang calon madu yang begitu cantik.Di sini Aliyah kemukakan penilaianAliyah.1. Dengan ukuran badan ala-ala model,dia memang mengalahkan Aliyah yang sudah tidak nampak bentuk badan. Baju-bajunya memang mengikut peredaran zaman.
Tapi, Aliyah sayangkan Abg.Aliyah tak sanggup Abg diheret keneraka kerana menanggung dosa.Sedangkan dosa Abg sendiri pun, masihbelum termampu untuk dijawab diakhirat sana , apatah lagi Abg nak menggalas dosa org lain. Aliyahsayangkan Abg...2.
Aliyah ada mengajak dia memasak.Memang pandai dia masak, apatah lagiwestern food. Tapi, Aliyah sayangkanAbg. Aliyah tahu selera Abg hanya padalauk pauk kampung. Tapi tak tahulahpula Aliyah kalau-kalau selera Abg sudah berubah. Tapi, Aliyah masihingat lagi, masa kita sekeluar gasinggah di sebuah restoran westernfood, Abg muntahkan semua makananwestern food tu. Lagi satu, anak-anakkita semuanya ikut selera ayah mereka.Kesian nanti, tak makan la pula anak-anak kita. Aliyah sayangkan Abg...3.
Aliyah ada mengajak dia solat berjemaah. Kelam kabut dibuatnya.Aliyah minta dia jadi Imam. Yelah,nanti dia akan menjadi ibu pada zuriatAbg yang lahir, jadinya Aliyahharapkan dia mampu untuk mengajar anak-anak Abg nanti untuk menjadi imam dan imamah yang beriman. Tapi, kalau diasendiri pun kelam kabut memakai telekung... Aliyah sayangkan Abg...Abg yang disayangi,Cukuplah rasanya penilaian Aliyah.Kalau diungkap satu persatu, Aliyahtak terdaya.

Abg lebih memahaminya.Ini penilaian selama 1 hari, Abgmungkin dapat membuat penilaian yang jauh lebih baik memandangkan Abgmengenalinya lebih dari Aliyah mengenalinya.

Abg yang dicintai,Di dalam sampul ini ada borangkeizinan berpoligami. Telah siapAliyah tandatangan. Juga sekeping tiket penerbangan MAS ke Sarawak. Jikamunajat Abg di Masjid Putra mengiayakan tindakan Abg ini, ambillahborang ini, isi dan pergilah kepadaQistina.

Oh ya, lupa nak cakap,Qistina telah berada di sawarak.Menunggu Abg... Aliyah sayangkanAbg... Tetapi jika Abg merasakanQistina masih belum cukup hebat untukdijadikan isteri Abg, pergilah cariwanita yang setanding dengan Aliyah...Aliyah sayangkan Abg.

Tetapi, jika Abg merasakan Aliyah adalah isteri yang hebat untuk Abg..tolonglah bukakan pintu bilik ni.Aliyah bawakan sarapan kegemaran Abg,roti canai.. air tangan Aliyah.

Salam sayang,
Aliyah Najihah binti Mohd Hazery

Tangannya pantas membuka pintu biliknya. Di situ berdiri Aliyah Najihah bersama-sama hidangan sarapanp agi kegemarannya. Dia tersenyum!Benar, tiada isteri sehebat Aliyahisterinya!!! !!


MORAL OF THE STORY : Bersyukurlahdengan apa yg kita ada. Cinta padakecantikan tidak akan kekalselamanya.. You would only appreciatethings when you lost it..

(---_________----)

1.) Kat halaman belakang, gali 2-3 batas berbentuk kubur kemudian letakkan papan dan kain putih.Bila jiran tegur nanti, kata “Takde apa-apa tu. Saya nak tanam sayur….nak berkebun”, sambil menyiram air mawar keatas ‘kubur tipu’ tu…. lagi wangi lagi real…
2.) Bila jiran tengah menonton TV di ruang tamu mereka, ambil kerusi malas / kerusi plastik dan turut serta menonton TV mereka, tapi dari halaman mereka dan dengan menjengok2 tingkap mereka. Sure mereka seriau, especially kalau mereka tengah menonton cerita ‘Pontianak Harum’. Kalau boleh, pakai jubah putih dan lakukan pada malam hari.
3.) Pesan pizza tapi alamatkan ke rumah jiran anda. Setiap kali buat pesanan, suruh orang delivery hantar ke rumah mereka.Kalau jiran complain, kata anda takde telefon jadi kena pesan ke alamat mereka…
4.) Setiap Subuh, alihkan tanaman dan pokok bunga jiran anda daripada tempat yang asal. Lakukan setiap pagi supaya tanaman / pasu bunga mereka sentiasa beralih-alih. Kalau mereka hairan, kata “Kuat berjalan betul pokok2 awak nih!”.
5.) Minta kebenaran mereka untuk membuang sampah di tong sampah mereka. Jika mereka tanya kenapa, kata je “Tong sampah saya penuh dengan mayat.. eh.eh… sampah…hehehe”.
6.) Bila menyidai baju di ampaian rumah, sidai sekali surat khabar, majalah dan buku2 anda.Jika jiran tengok, kata je anda tak suka membaca bahan bacaan kotor.
7.) Suruh isteri dan anak2 anda mmanggil anda ‘Duli yang maha mulia seri paduka Zorgon’ depan jiran2.Jika jiran nak tahu kenapa, kata je anda berasal dari kerabat diraja Marikh.
8.) Buat open-house dan jemput jiran2 anda. Tapi hidangkan kasut, selipar, terompah, boots dan kasut high-heels sebagai hidangan utama.Buat barbecue di halaman dan panggangkan selipar jepun anda.Cadangkan kepada jiran yang anda pun boleh tolong mereka panggang kasut mereka sekali.
9.) Bila jiran datang ke rumah anda, jangan bagi mereka duduk diatas kerusi. Suruh duduk kat lantai, walaupun ternyata ada sofa dan banyak kerusi lain. Kata yang kerusi2 kat rumah anda ada jerangkap samar (landmines).Kalau ke rumah mereka, buat benda yang sama. Kata anda tak nak duduk, takut meletup…
10.) Buat patung boneka drp kain yang serupa macam muka dan pakaian jiran anda.Jika dia terkejut, kata je anda rasa lonely dan boneka tersebut membuat anda rasa jiran anda sentiasa disisi dan tak lonely. Sure dia horror….!
Ketam ketip kuku kakinya. Kawan karib Ketam, Kodok, kata kepada Ketam,”Kenapa kau ketip kuku kaki kau,Ketam… kenapa?” Ketam kata, “Ku ketip kuku kakiku kerana kuku kakiku kelurut… kakakku kata, kalau kukuku kelurut, kita kena ketiplah! “Kodok kentut kekeliruan. Kodok kata kekalutan, “Kadang-kadang kalau kukuku kelurut, ku ketip kenapa keluar kudis?” Ketam ketawa, kah..kah..kah..kah..kih..kih..kih..kih..Kuh..kuh..kuh..kuh!! Kodok..Kodok.. kenapa kadar kebodohan kau ketara keterlaluan?” Kodok kata kepada Ketam, “Ketam. Kenapa kau ketawakan ku?” Ketam kilas,”Kelakar.” “Kelakar ke kurang-ajar?” kata Kodok. Kerana kemarahan Kodok keterlaluan, Kodok keperok kepala ketam kuat kadar kilat.”kelekuk ! “, kepala Ketam kehancuran kerana kena keperok Kodok. Ketam kata,”Kodok.. Kodok.. kenapa kau keperok kepalaku? Kan kesakitan.” Kesian Ketam. Kerana kurang-ajar, kepala kena keperok

Saturday, March 22, 2008

Kenapa???? aku dengn hidup aku....aku selalu lalai dalam menginatiMU, abah yang aku sayangi...ma yang aku terlalu rindui.....adik2 aku yang selalu ku ingin melihat mereka berjaya dalam mencapai cita2 mereka.....AWAK....yang aku doakan yang akan setia menjadi milikku....sahabat2 yang selalu memberkan aku semangat dalam menjalani kehidupan persekolahan, kampus...pensyarah yang aku terlalu hormati walaupun ia adalah prof 3R, dR. N yang selalu memberikan ku tugas......sesungguhnya aku amat menyayangi mereka..... aku terlalu ingin melihat orang yang aku sayangi, hormati, rindui ini bahagia.....jauhilah mereka dari perkara yang boleh membawa kesedihan kepada mereka......ameen.....

Dulu mungkin aku rasai diri aku ini semacam tiada perasaan, aku selalu tidak mengendahkan apa yang aku rasa...apa yang aku mahu....aku cuma hidup seperti lalang, yang ditiup angin...kekiri makan aku kekiri....ditiup kekanan, aku kekanan.....

Tapi sekarang...aku harus memilih jalan hidup aku sendiri....Ya ALLAH kau maha mengetahui....kuatkan lah aku....iman aku...supaya aku tidak lalai dalam meneruskan hidup ini....aku bermohon padaMU agar memberikan aku kebahagiaan didunia dan akhirat.....aku perlukan petunjukMU....

sesungguhnya ENGKAU maha mengetahui.....ya ALLAH



Allah sebagai pencipta makhluk termasuk manusia sudah tentu arif dan amat mengetahui apakah keperluan manusia. Sebab itu kita perlu menjadikan al-Quran sebagai manual kehidupan. Manusia yang semata-mata bergantung kepada logik akal tidak semestinya akan betul.

Menurut Dr. Wahbah al-Zuhaili dalam Tafsir Al-Munir, hidayah atau petunjuk Allah ada lima tingkatan. Inilah yang selalu kita baca dalam al-fatihah iaitu ihdinas siratal mustaqim (tunjukilah kami jalan yang lurus).

Pertama, adalah petunjuk naluri yang sama-sama dimiliki oleh manusia dan juga haiwan. Contohnya, apabila lapar, bayi akan menangis.

Kedua, petunjuk perasaan. Contohnya, bayi atau kanak-kanak apabila dimarah mereka akan berkecil hati.

Ketiga, petunjuk akal fikiran. Tetapi ia tidak semestinya betul kerana akal kita tidak dapat menjangkau perkara yang ghaib.

Keempat, petunjuk agama sebagai panduan dengan al-Quran sebagai kitab yang mengandungi petunjuk, cahaya dan hidayah.

Kelima, taufik iaitu supaya kita sentiasa konsisten berada di dalam petunjuk Allah. Dengan taufik ini, graf iman kita akan bertambah dari hari ke hari. Untuk mencapai tahap ini memerlukan kepada ilmu dan penghayatan terutama ilmu bersumberkan al-Quran dan sunah.

Akal manusia ada hadnya di mana kita tidak mampu melihat kenikmatan syurga atau pun azab neraka Allah. Demikian juga aliran elektrik di dalam wayar. Kita tidak dapat melihatnya tetapi ia ada. Sebab itu, tidak mesti benda yang tidak nampak oleh mata kasar itu tidak ada.

Ayat-ayat Allah yang digantung sebagai perhiasan semata-mata tidak akan membawa apa-apa erti jika ia tidak diamalkan dalam kehidupan.

Bagaimanapun, ramai yang salah faham tentang ayat al-Quran dan menggunakannya bagi tujuan materialistik. Sehinggakan sesetengah ayat itu mempunyai nama tertentu.

Contohnya, ayat untuk melepasi sekatan kastam iaitu surah Yasin ayat 9; ayat pengasih (Ali-Imran: 14 & 31); ayat sakit mata (Yusuf: 93 & Qaf: 22); mengubat sakit jantung (Yunus: 57); sakit kepala (al-Waaqiah: 19) dan sakit tulang (Yasin: 78 & 79).

Hal ini berlaku mungkin kerana salah tafsiran maksud perkataan syifa’ dalam surah al-Israk: 82 yang difahami sebagai penyembuh penyakit. Menurut Imam Ibnu Kathir, maksud syifa’ di sini ialah menghilang atau mengubati penyakit hati seperti ragu tentang kewujudan Allah, sifat munafik, syirik atau terpesong daripada kebenaran.

  • GADIS....mungkin benar apa yang telah dikatakan oleh sahabatku itu....
  • dan juga mungkin salah, tapi caramu dalam berkata-kata memang boleh membunuh hati dan perasaan seorang kawan yang sememangnya risau dengan perhubungan mereka yang sedang dingin......
  • GADIS.....mungkin aku bukan la baik seperti malaikat untuk dibanggakan...tetapi aku masih lagi boleh...menuturkan kata-kata yang tidak menyakiti mu....masih boleh menahan sikap mu....membuat bodo dgn lagak mu.....
  • GADIS....aku mungkin tak selawa dan secantik mu......tapi....bagi aku, walau secantik bidadari pon seseorg itu....
  • JIKA, perangai nya buruk, suke sakiti hati dan perasaan makhluk lain, termasuk manusia....
  • BURUK jugak akn aku nampak.....kau GADIS juga selalu berkata demikian.....
  • aku puji ERIN....kau GADIS kata .....walau cantik tapi perangai buruk...aku tidak suka
  • tapi....aku tak nampak dimana keburukan ERIN itu....aku kenali ERIN ketika tahun pertama disini
  • begitu juga SHIDA.... sungguh pantang n marah kamu GADIS jika dia lalu atau melintas dihadapan mu......
  • kamu GADIS kenapa?????
  • apa yang kamu mahu?????
  • kenapa kamu demikian?????
  • kamu mahu pacaran????
  • IRFAN????
  • kenapa??
  • apa kurangnya dia????
  • ermmm........
  • sukar untuk aku gambarkan apa yang bermain difikiranmu wahai GADIS!!!!!

+++ SimplY me +++: ella dan shah....=)


+++ SimplY me +++: ella dan shah....=)

ella dan shah....=)


Lyrics | Ku Merindu lyrics

Friday, March 21, 2008

penat la hari nie....(^__-)

  • hari ni penat sangt....
  • pg....bangn tdo.....salin notes...tapi lum gak siap2....arghhhhhhhhhhh
  • tghari.....kol 12 jumpe Lisya....tapi, kol 12.30 br nampak ......bengang gak la....
  • ermm...pastu praktis tarian, aku amik tarian joget...lain dari member2 aku....seronok la
  • dah ptg baru balik bilik....penat____(^___-).....pastu tdo....rindu AWAK, tapi mase tu AWAK tade....
  • status tu untuk AWAK......
  • pastu...ptg...pg masjid jamek....tak plan pon...pg jer....
  • jln2 macam nk bunuh ketahanan kaki aku laks.....
  • ni baru je sampai bilik
  • penat la....................
  • (-__-)

Thursday, March 20, 2008

Mencari Yang Maha Satu


Mencari Yang Maha Satu
Album : Tika itu
Munsyid : Unic feat Cat Farish
http://liriknasyid.com
Terkapai-kapai diri dihanyut arus waktu
Kegelapan hati yang sering buat ku keliru
Dalam menguji pergolakkan emosi diri
Tak siapa tahu ada yang memerhati

(Mencari yang Maha Satu itu yang ku tuju)

Di dalam menjalani tiap dugaan yang diberi
Membawa pengertian hidup yang abadi
Tanpa perlu menipu diri sendiri
Yang menjadi lumrah duniawi

Seandainya kau yang memberi ruang
Akan ku baikki setiap kekurangan
Oleh itu diri yang memerlukan
Petunjuk darimu oh Ilahi

(Kau yang Maha Satu)

Diriku kini masih tercari-cari
Jawapan misteri tiap persoalan ini
Ku akui kesalahan dibuat segalanya
Gelap jadinya jiwa seadanya

(rap)
Ku cari terus ke situ
Itulah lampu hidupku
Terangilah gelap hatiku
Ku pohon restu dariMU

Akan ku baikki setiap kekurangan
Oleh itu diri yang memerlukan
Petunjuk darimu oh Ilahi

(Kau Yang Maha Satu)

Apabila tersilap langkahku
Tiba-tiba berbisik namaMu oh Ilahi
Terdetik di hatiku untuk sujud ke pangkuanMu
Mmeohon ampun dariMu

Dan selanjutnya ku tergoda lagi
Dunia ini yang sesat membunuhkan jiwaku
Kini ku mengakui teguranMu
Yang membuat ku sedar siapa diriku ini

U.N.I.C.C.A.T

(rap)

Tak semua yang sempurna nasihat di jalan yang lurus
Cerita yang dijadikan cerita
Dengan izin Yang Maha Esa yang wujud
Aku cinta dan cita
Segala yang ada bermula dari rasa resah
Aku akui harapan kasih dan hasratku tak setajam itu
Yang tak mampu risau lidah mudah di banjari
Fitnah melilau-lilau
Tuhan lindungilah dia dari kata-kata jahat itu
Doa-doa di pohon sentiasa setiap masa
Ampunilah dosa-dosa semasa daku ke sana
Dewasakanlah pemikiranku yang tak semegah mana
Salah silap ku berkarya tak pernah ku salah guna
Kau Yang Maha Satu (4x)

My Friends
Graphics and Myspace Layouts at pYzam.com

  • saye hari ini.....
  • hari ini saye tak buat ape2 kecuali pergi midvlly ngn anum,acik n kwn baik saye....zach..
  • sungguh die cekap memandu....
  • shopping brg acik n anum....banyak tol diorang beli
  • aku...hanya beberapa brg sahaja.....
  • ermmm.... mlm ni cube nk buat keje la
  • tgk thesis....etika....waste.....n pDi
  • exam around da corner actually.....
  • tapi....aku...lum prepare pape lagi.....
  • teruk la aku kali ni
  • doakan la aku beroleh keyakinan yer....
  • AWAK.....selalu dalam hati n ingatan saye......=)

Loved
Graphics and Myspace Layouts at pYzam.com

Wednesday, March 19, 2008

buhsan ngn asigment WATER management ni

  1. saye tak suke WATER MAN punyer asgmen
  2. uhuuuuuuukzzzzzzzzzzz buhsan da ngn care lectre die
  3. tak best la
  4. asyik wat benda same n kene translate
  5. arrrrrrrrrgggggggggh....busan sangat
  6. mama.... nk balik...
  7. thesis tak tgk pon hari ni
  8. banyak giler nak kene wat
  9. keje............tak habis2.....
  10. nikky ko ni memang la bongekk....lepas geram kat blog ni
  11. hahahaha
  12. aku sudah giler.............
  13. tade idea sebenarnya nak wat asgmen ni
  14. la la la la la
  15. DR...G...kenape hukum kami begini??????????????

Tuesday, March 18, 2008

salam ucapan selamat hari lahir buatMU


  • buat AWAK....saye ucapkan selamat menyambut hari lahir ....
  • semoga ALLAH murahkan rezeki AWAK, sesungguhnya saye tatau macam mane nk wish
  • tapi saye dah wish kat AWAK...maf jika ucapan itu tak seindah pujangga..kerna....
  • saye hanya hambaNYA yang mampu melakukan ini sahaja
  • AWAK....saye tatau la dunia saye macam mane tanpa AWAK....
  • sudah tertanam rase syg saye terhadap AWAK.......
  • smoga dengan izin yang maha ESA....kita akan disatukan dengan ikatan yang sah
  • AMEEEn

Monday, March 17, 2008

wmode="transparent" align="middle" type="application/x-shockwave-flash" />



Aku yakin ramai di antara anda semua pernah bercinta atau mungkinkah sedang bercinta buat masa ini? Alerr beb, kalau korang single pun, suatu hari nanti merasa la korang dengan apa yang ingin aku tuliskan ni. Aku kategorikan coretan aku ni dalam beberapa situasi, mostly dari kacamata wanita but are applicable to the guys. Situasi pertama, anda sedang bercinta, anda sangat sayang pada pasangan anda, anda jalan berpimpinan tangan dengannya setiap kali keluar bersama. Tapi tiba-tiba, ada seorang pemuda kacak lalu di depan anda, sedang tersenyum pada anda (kau pun cantik juga, mana lelaki tak pandang :D ). Perasaan anda pada waktu tu “Wow!!! Hengsem nyerr!!”. Adakah adil reaksi itu buat pasangan anda? Dalam diam-diam you’re actually flirting with other guys and you’re not guilty about it? Adakah normal bagi seorang yang bercinta mempunyai perasaan lain selain kepada pasangannya? Adakah ianya satu kesalahan besar mempunyai perasaan macam tu? Afterall, we’re human right? Situasi kedua, anda sedang bercinta, anda mempunyai ramai kawan lelaki dan perempuan, begitu juga dengan dirinya. Tapi ternyata, dia lebih rapat dengan kawan-kawan perempuannya. Yang janggalnya, kadang kadang dia ajak kawan-kawannya semasa berdating denganmu. Kamu bukanlah seorang yang kisah, apa nak dikisahkan! Wajahmu lagi manis dan cantik dari kawan-kawannya itu. Tapi yang tak tahannya, kawan-kawan perempuannya ini tergedik-gedik bercakap dengan dirinya, padahal kamu di depan macam tunggul! Apakah reaksi anda? Menyampah? You want to make him as your friend, gotta make his girl as your friend too, woman!! ** comment please**

simply me

Showin Love
Comment Graphics and Myspace Layouts at pYzam.com


Sunday, March 16, 2008

  • sudah agak lama tidak aku menulis di bLog ini
  • ermmmm.....
  • tiada apa yang boleh aku nyatakan dalam perkembangan hidup ku
  • sesudah PRU...hati ku gembira walau aku tidak balik menunaikan tgjwb terhadap negara
  • kerana ape yang aku impian kan dan ia menjadi kenyataan
  • aku takut jika negeriku menjadi hak kerajaan
  • kerana aku sudah selesa ngan ape yang sudah ade
  • DIA..... aku sesungguhnya tidak pasti
  • dan aku sudah mula menyayangi dia
  • kenapa???
  • aku sendiri tidak pasti dengan perasaan aku
  • ermmm ...... 2hari lepas aku terkantoi ngan kawan baik aku sendiri tentang die
  • kawan aku sangt sedih dah marah sebab aku tidak ceritakan pada die
  • die terasa seperti aku menipunya selama ini
  • sebab aku bersama dia sudah hampir tiga tahun
  • dalam masa 3 tahun juga sahabat aku risau kan aku dalam mencari teman ni
  • kawan2 maaf kan aku...........
  • bukan niat ku
  • aku ade jawapan yang pasti dan insyaAllah ia adalah alasan yang kukuh
  • AWAK.....hati ini sudah awak milikki, cuma ia masih belum sah.....doaku semoga kita bersama
  • ameeeeeeeeen

Friday, March 7, 2008

"baru ku sedar kenapa tercipta kesepian,
kenapa hidup harus berpasangan,
kerana tuhan mahu menyatakan cintaNYA kepada kita insan"